Rabu, 16 Februari 2011

7) Nama Mardhati Husna...Sinonimnya ialah...hehe

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

erm..tiba2 teringat masa zaman budak kecik dulu..cikgu tanya nama apa.."Mardhati" saya jawab.. dia sebut Mahati .... haa..malunyer aku.. member2 plak ejek dhoti...tapi hakikatnya saya mmg suka pkai baju dhoti.. title roti pon dapat jugak.. pon saya suka makan roti... nama Mardhati ni jarang2 sekali ada..selalunya Mardhiah.. tapi dah ayah nak bubuh...hambik je la..

Ada jugak pggil saya Mata Hati..agaknya saya suke nilai orang guna mata hati kot..alhamdulillah...bukan calang2 orang saya nih.. (pwasannyew...awww).. Then, ada gak panggil Matahari..herm...pasal saya xleh kena matahari,, pipi merah tiba2.. tu dulu la..sekarang xtau la pulak camaner... dulu cantik, bila Tuhan nak tarik, ilang je kecantikan fana ni.. So, untuk mengelak untuk diejek..saya pakai nama lain..nama samaran la katakan..

~~~ tp saya x pakai Husna,, haaa...jangan terkejut. Saya pakai mastura.. ayu gitu..tp bebudak skolah panggil mard..ni bebudak luar je panggil mas..konon xnak diorang rasa susah nak sebut... then dah besar skit, ustat sebut Mardhati dgn sebutan arab... bunyik uruf ض tu mmg terang dan nyata..konfom bunyik Mardhoti..haha... tp bila dengar bunyik sebnar tuh rasa cam bangga... apatah lagi bila tahu maksud nama Mardhoti ni..apa dia maksudnya...sambung bawah.

xlain xbukan..kata akarnya redho... jadi maknanya ialah keredhaanku..patot la aku ni jenis penyabor la jugak (wallahualam, di tpt2 yg tertentu je kot).. redha je ape yg berlaku.. xsuka gado2..redha je orang nak wat taik ke, nak bohlayan ke, janji senyum..xperlu kata apa2.. (lagu malique) hehe..

eh.lari topik sikit...(migrain makin ilang..alhamdulillah). so Mardhati ni mmg nama yang jarang org dengar. boleh disalah anggap mcm bahasa India.. sape2 rasa nak pggil saya Mardhati, saya alu2kan..sebab nama ni mmg unik...hehe..

dan dalam perancangan keluarga..mmg nak turunkan nama ni pada anak2..bukan kerana pangkat atau nama..kerana nak mendapat MARDHATILLAH...hehe..niat dah betul ni..biar semua anak2 jenis tawakal atas qada' dan qadar Tuhan...


P/S --> nak dapat redha Allah xsenang, xsusah...lu pikir la sendiri...

TQ .
TQ. Sekian

2 ulasan:

rococo berkata...

oooooooooooooo

Mardhati Husna berkata...

ok.udah paham?? hihi